Konkursy 2022

W roku 2022 planujemy 7 edycji konkursów, z czego w każdym będzie możliwe wygranie zniżek na obozy i weekendy larpowe o łącznej wartości 450-500 zł.

EDYCJA 3
Konkurs scenarzystów, czyli wymyśl i opisz wymarzoną scenę na silberowym larpie.

Snuć opowieść o wspaniałych czynach, o elektryzujących wydarzeniach, przygodach, pełnych niebezpieczeństw i emocji – jasne, żaden problem. Siadamy do klawiatury i piszemy.
Ale jak zrobić, żeby ta nasza opowieść stała się rzeczywistością?… Oto wyzwanie dla projektantów przygód!

Po pierwsze – OPOWIEŚĆ

Bez wątpienia najpierw potrzebny jest zarys naszej przygody. W tym celu piszemy krótki tekst, taki na 1-2 strony A4, w którym literackim językiem, z polotem i przytupem, opisujemy wydarzenie. Pamiętajcie, że zakres tego, co opowiadamy, nie może być zbyt szeroki. Warto jednak nakreślić jakieś ramy, zasygnalizować czytelnikowi:
-> kim są postaci, o których czytamy
-> w jakim miejscu jesteśmy
-> co poprzedzało naszą akcję
Na koniec zaś przydałoby się dodać „zaczepkę” do ciągu dalszego, czyli co może stać się później.

Po drugie – SCENARIUSZ

Polot i wyobraźnia to jedno, ale żeby coś obrócić w rzeczywistość, musimy przejść do szczegółów technicznych. Tekst Waszego opowiadania (tak, jest możliwe, że trzeba będzie je skorygować) zaczynamy analizować w szczegółach. Musicie przeanalizować następujące elementy:

  • postaci – kto występuje w tej scenie, jak jest ubrany, w co uzbrojony, tutaj także trzeba wziąć pod uwagę charakteryzację (makijaż, maska lub inne)
  • scenografia – jak wygląda otoczenie, co jest w pierwszym planie, a co w tle. Szczególna uwaga na:
    • oświetlenie – z której strony, jak mocne, o jakiej barwie, sztuczne czy może świece?
    • akcesoria – jakie przedmioty są istotne dla sceny, jak one wyglądają? Jakieś konkretne elementy dekoracji? Czy może coś, co mają w rękach bohaterowie? Jak to wygląda?
    • dźwięki – czy coś powinno być słyszalne w tle? Krzyki? Może jakieś trzeszczenie, hałasy, wycie, rozmowy? A może właśnie śpiew, trzaskanie ogniska? Jakie dźwięki koniecznie powinny być słyszalne, a jakie są tłem – przykładowo jeśli jesteśmy w lesie to wiadomo, że drzewa szumią, ale może np. słychać jeszcze wycie wilków?
  • dialogi – oczywiście w grze nie planujemy dokładnie, co kto powie, ale planując akcję, trzeba przyjąć, co i na jaki temat zostanie powiedziane. Nie musi to być opisane co do słowa, ale potrzebne jest przynajmniej założenie, na jaki temat i jak długo rozmawiają.
  • czas i miejsce – co, jak długo i gdzie się dzieje. Mniej więcej, w każdym razie.
  • efekty pirotechniczne – dym, iskry czy płomienie to takie podstawowe środki, łatwe do zastosowania, ale może będą potrzebne jakieś bardziej skomplikowane?
  • Ostatnim elementem, jaki będzie tu potrzebny, to WRAŻENIE. Mówiąc opisowo – tutaj musisz określić emocje, jakie scena ma wzbudzić (lub przynajmniej – jakie powinna wzbudzić). Ponieważ ludzie są w dużej mierze nieprzewidywalni w swoich emocjach, postaraj się potraktować to jako pewne założenie, można tutaj określić różne możliwości, opcje, jakie uważasz, za prawdopodobne. Ważne jednak, żeby opisać, jak chcesz wywołać określone odczucia u widza/uczestnika sceny (przykładowo – wrażenie oszołomienia można wywołać migającym światłem albo nieregularnym dźwiękiem, emocje strachu czy niepewności – np. ciemnością, dźwiękami warczenia itp)

Zabierając się do drugiej części opisu postaraj się wczuć w rolę aktora (czyli BN-a, NPC-a) albo technika, który będzie to czytał. Spróbuj sformułować wymagania dla sceny tak, aby były zrozumiałe i czytelne, a także wykonalne. Jeśli Twój plan ma szczególne wymagania (np. 500 statystów albo lewitujące platformy… 😉 ), koniecznie to uwzględnij.

Uwaga, zostajemy w sferze marzeń i scenariusz nie musi uwzględniać żadnych kwestii finansowych 🙂

  • CZAS TRWANIA:
    • ogłoszenie: 07.03.2022
    • termin oddawania prac: 20.03.2022
    • ogłoszenie wyników: 01.04.2022
  • NAGRODY:
    • 1 miejsce – zniżka na kwotę 250 zł
    • 2 miejsce – zniżka na kwotę 130 zl
    • 3 miejsce – zniżka na kwotę 70 zł

WARUNKI OCENY PRAC:

WAŻNE! Podstawowym warunkiem, aby praca była kwalifikowana do nagrody, jest uzyskanie minimum 50% wszystkich punktów!

Dla części literackiej:

Forma stylistyczna tekstu – tekst powinien opowiadać jakieś wydarzenie, krótkie, ale posiadające osadzenie w jakiejś szerszej historii. Tekst musi być klarowny, czytelny, zrozumiały, choć oczywiście można tu użyć różnych środków literackich.
Za to należy się 20% punktów.

Ortografia & interpunkcja – sprawdź przecinki, a także poprawność wypunktowań, upewnij się, że użyte formy wyrazów są poprawne.
Bezbłędność tekstu zapewni 10% punktów

Zawartość merytoryczna tekstu – oceniamy pomysł i kreatywność, a także spójność ze światem gry. To, co opiszesz, nie powinno stać w sprzeczności z tym, co wiemy o świecie gry.
Szczególnie docenimy pomysły nawiązujące do znanych wątków fabularnych, rozwijające je w kreatywny sposób. Za ten aspekt należy się dalsze 20% punktów.

Rozmiar tekstu: do 2 x A4 czcionką arial 12

Dla części technicznej:

Zwrócimy uwagę na każdy z pięciu aspektów:

  • dialogi (w formie zarysu) – 10%
  • postaci (opis + stroje + charakteryzacja) 10 %
  • scenografia (wystrój, akcesoria, oświetlenie, dźwięki) 10%
  • efekty specjalne i pirotechnika 10%
  • wrażenie czyli efekt emocjonalny 10%

Zapraszamy!

Pamiętajcie, że przystąpienie do konkursu jest równoznaczne z akceptacją REGULAMINU!